Veel gestelde vragen
Veel gestelde vragen
Hier vindt u een overzicht van veelgestelde vragen over onze website en het patiëntenportaal. Mocht uw specifieke vraag er niet bij staan, dan kunt u natuurlijk altijd contact opnemen met de praktijk.
Telefoon | 0594 – 503737 |
info@huisartsenpraktijkniekerk.nl | |
Webformulier | maak gebruik van het webformulier “Vragen“ |
Aanmelden en registreren
Hoe kan ik mij registreren/aanmelden voor de patiëntenomgeving?
U kunt zich via onze website www.huisartsenpraktijkniekerk.nl aanmelden voor de patiëntenomgeving. U heeft hiervoor een werkend e-mailadres nodig. Dit is tevens uw gebruikersnaam. Klik hier om u direct te registreren.
Is er een handleiding voor het registreren voor het patiëntenportaal?
Ja, die vindt u hier.
Waarom heb ik een e-mailadres nodig?
Het e-mailadres is nodig om u een bevestiging van uw inschrijving te sturen. Tevens ontvangt u op dat e-mailadres elke keer wanneer u gebruik maakt van de patiëntenomgeving een unieke sessiecode om mee in te loggen.
Is het mogelijk om meer personen (bijv. gezin, echtpaar) te registreren met één e-mailadres?
Omdat u met de patiëntenomgeving toegang krijgt tot (een deel van) uw medische en persoonlijke gegevens, is dit goed beveiligd en strikt persoonlijk. Het is daarom niet mogelijk om met meerdere personen gebruik te maken van één e-mailadres.
Ik heb me aangemeld voor de patiëntenomgeving maar kan nog steeds niet inloggen. Hoe komt dat?
Na uw aanmelding moeten enkele gegevens gecontroleerd worden door de assistente. De snelste manier om dit te doen is direct even bellen met de praktijk (0594-503737). Houdt u dan uw Burgerservicenummer bij de hand. Zodra de assistente de gegevens heeft gecontroleerd wordt uw account gekoppeld en geactiveerd en kunt u gebruik maken van de patiëntenomgeving.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?
U kunt via de knop ‘Wachtwoord vergeten’ bij het inlogscherm van de patiëntenomgeving een nieuw wachtwoord aanvragen. Mocht u tijdelijk geen toegang hebben tot het patiëntenportaal dan kunt u uiteraard altijd contact opnemen met de praktijk voor het maken van een afspraak of het aanvragen van een herhaalrecept (0594 503737).
Ik heb een nieuw e-mailadres. Wat nu?
U kunt eenvoudig uw e-mailadres wijzigen door in te loggen in de patiëntenomgeving. U klikt vervolgens rechtsboven in het scherm op ‘Profiel’ en dan op ´Mijn gegevens´en ‘Accountinstellingen’. Hier kunt uw e-mailadres en wachtwoord wijzigen. Klik na het wijzigen op ´Opslaan´. Let op: de sessiecodes worden vanaf het moment van wijzigen naar het nieuwe e-mailadres verstuurd. Uw e-mailadres is tevens uw gebruikersnaam.
Ik wil mijn wachtwoord/e-mailadres wijzigen. Waar doe ik dat?
U kunt eenvoudig uw wachtwoord/e-mailadres wijzigen door in te loggen in de patiëntenomgeving. U klikt vervolgens rechts in het scherm op ‘Profiel’ en dan op ´Mijn gegevens´en ‘Accountinstellingen’. Hier kunt uw e-mailadres en wachtwoord wijzigen. Klik na het wijzigen op ´Opslaan´. Let op: de sessiecodes worden vanaf het moment van wijzigen naar het nieuwe e-mailadres verstuurd. Uw e-mailadres is tevens uw gebruikersnaam.
Ik wil mijn persoonsgegevens wijzigen. Waar doe ik dat?
U kunt uw persoonlijke gegevens wijzigen door in te loggen in de patiëntenomgeving. U klikt vervolgens rechts in het scherm op ‘Profiel’ en dan op ‘Mijn gegevens’. Hier kunt u uw gegevens wijzigen. U kunt ook uw gegevens wijzigen via het Wijzigingsformulier.
Sessiecode
Waarom heb ik een sessiecode nodig?
Dit is een unieke code om in te loggen in de patiëntenomgeving. U ontvangt deze op uw e-mailadres en dient ter beveiliging van uw gegevens.
Kan ik de sessiecode steeds opnieuw gebruiken?
U ontvangt elke keer dat u inlogt een unieke sessiecode. U kunt deze dus niet opnieuw gebruiken.
Ik zie de sessiecode niet in mijn mailbox of postvak in?
Het kan zijn dat de automatische mail met de sessiecode voor ‘spam’ wordt aangezien. Controleer uw e-mail postvak met ‘spam’ of ‘ongewenste mail’.
Mijn sessiecode werkt niet?
Let op de volgende zaken:
• Sluit u vooral niet het scherm waar de sessiecode wordt gevraagd! U moet een nieuw scherm openen als u bijv. uw e-mail wilt openen om de sessiecode te achterhalen. U kunt de internetbrowser wél minimaliseren met het _ icoontje. Wanneer u de pagina sluit waarop de sessiecode gevraagd wordt, dan is de sessiecode die verzonden is naar uw e-mailadres, niet meer geldig!
• Wanneer u de pagina, waar de sessiecode gevraagd werd, opnieuw opent, ontvangt u óók een nieuwe sessiecode op uw e-mailadres.
• U kunt geen oude sessiecodes gebruiken. Als u een sessiecode eenmaal gebruikt heeft, kunt u de e-mail verwijderen.
Herhaalrecepten en receptservice
Hoe vraag ik een recept aan?
U dient zich eerst te registreren voor de patiëntenomgeving. Wanneer uw registratie voltooid is, kunt u inloggen in het portaal en een recept aanvragen bij de Receptservice.
Wat is een medicatieoverzicht?
Wanneer u bent ingelogd in de patiëntenomgeving en u wilt een recept aanvragen komt u eerst in uw medicatieoverzicht. Hierin is alle voor u beschikbare herhaalmedicatie opgenomen.
Ik wil een herhaalrecept aanvragen, maar dit medicijn staat niet in mijn medicatieoverzicht?
Het kan voorkomen dat de informatie uit ons zorgsysteem (nog) niet volledig zichtbaar is in het medicatieoverzicht in de patiëntenomgeving. Neemt u in dat geval even contact op met de assistente (0594 503737), dan kan zij dit aanpassen in het systeem zodat u zelf uw herhaalmedicatie kan aanvragen. Desgewenst kan zij ook uw aanvraag direct in orde maken.
Ik heb medicatie aangevraagd via de Receptservice, maar ik heb geen bevestiging ontvangen?
Wanneer u in uw medicatieoverzicht de benodigde medicatie hebt aangevinkt, klikt u op ‘Aanvragen’. U krijgt nu uw Aanvraaglijst te zien. Zorg dat u dan op ‘Recepten aanvragen’ klikt, om uw aanvraag definitief te maken. U ontvangt altijd een bevesting van uw aanvraag per e-mail. Neem bij twijfel contact op met onze assistente op 0594 503737.
Webagenda
Hoe maak ik een webafspraak?
U dient zich eerst te registreren voor de patientenomgeving. Wanneer uw registratie voltooid is, kunt u inloggen in de patiëntenomgeving en een afspraak maken in de Webagenda. U kunt zien op welke tijden het nog mogelijk is om bij een arts of een assistente een afspraak te maken.
Ik heb meer vragen of meer tijd nodig. Hoe doe ik dit met een webafspraak?
Boekt u dan een dubbele (aansluitende) afspraak in de webagenda.
Hoe weet ik of de webafspraak gemaakt is?
U ontvangt een bevestiging per e-mail.
Hoe kan ik een webafspraak annuleren of wijzigen?
U kunt inloggen in de patientenomgeving en de afspraak annuleren of wijzigen en een nieuwe datum en tijdstip kiezen. U ontvang hiervan per e-mail een bevestiging. Let op: Indien u meer dan 1 keer niet tijdig (24 uur van tevoren) de webafspraak annuleert kunnen we uw toegang tot de webagenda blokkeren!
Waar vind ik?
Waar vind ik informatie over het maken van een afspraak met de huisarts? Hier!
Waar vind ik informatie over urine onderzoek? Hier!
Waar vind ik informatie over inschrijven in de praktijk? Hier!
Waar vind ik de handleiding voor de patiëntenomgeving? Hier!
Waar vind ik de route naar de praktijk? Onder elke webpagina.
Waar vind ik de openingstijden? Hier!
Waar vind ik de huisartsenpost? Hier!
Waar vind ik informatie over het team? Hier!
Waar vind ik de praktijkfolder? Hier!
Where to find patient information? Here! and in the patient folder: Here!
Waar vind ik een formulier om
wijzigingen door te geven? Hier!
mij in te schrijven in de praktijk? Hier!
een vraag te stellen? Hier voor de patienten omgeving en andere, niet privacy gevoelige vragen stellen hier!
reizigersadvies of -vaccinatie aan te vragen? Uitsluitend telefonisch.
een klacht in te dienen? Op papier download “klachtenformulier” of digitaal hier!